Začněte včas! Správné stravovací návyky od dětství po dospívání

Již dříve jsme se na blogu zmiňovali o živinách a vitaminech, kterých mají děti nedostatek. Je to nesmírně důležité téma, protože je podtstané, aby děti dostávaly dostatečné množství živin a vitamínů podle potřeby jejich věku. Proto se nyní touto otázkou zabýváme znovu. Zde je několik tipů, jak přivést své dítě ke zdravé stravě již od útlého věku.

Jak jsme již psali dříve, cílem správné výživy je vývoj, růst a silná imunita.

Je dobře známo, že nemoc souvisejícím se stravou (jakými jsou obezita, hypertenze, cukrovka, aterioskleróza) lze nejúčinněji zabránit zdravým životním stylem a zdravým stravováním od dětství. Nejde jen o předcházení nedostatku živin, ale také o optimální dávky energie a o prevenci těchto nemocí.

ZAČNEME U MIMINEK

Vývoj a růst u miminek je nejintenzivnější.

Stačí si jen uvědomit, že děti v prvním roce téměř ztrojnásobí svoji porodní hmotnost a rostou téměř 70-75 cm. Pro zdravý fyzický, duševní vývoj a vývoj mobility potřebují velké množství potravy speciální kvality.

Ideální živinou pro dítě je mateřské mléko. Zdravé mateřské mléko obsahuje živiny, které vaše dítě potřebuje, ve vynikající kvalitě a v dostatečném množství.

Mateřské mléko není jenom potrava. Právě díky ochranných látek mateřského mléka jsou u dětí, které konzumují mateřské mléko, méně pravděpodobné infekce střev, dýchacích cest a močových cest. Pokud se infekce objeví, je mnohem mírnější.

Kojení navíc snižuje riziko vzniku alergií a cukrovky. Kojení navíc pomáhá rozvíjet úzký intimní vztah matky dítěte.

Rybí olej a kapsle Eskimo-3 se doporučují také pro těhotné a kojící ženy! Během těhotenství snižuje správná hladina omega-3 riziko předčasného porodu a má pozitivní vliv na placentární oběh. Přítomnost optimálních omega-3 mastných kyselin zvyšuje hmotnost dítěte. Příznivě ovlivňuje vývoj mozku a centrálního nervového systému a příznivě ovlivňuje vývoj zrakového nervu a tím i zrakovou ostrost.

Omega-3 mastné kyseliny, „přijímané"  dítětem už v břiše matky, mohou snížit citlivost na alergie.

STRAVOVÁNÍ DÍTĚTE VE VĚKU 1-3 LET

Růst dítěte již nepokračuje tak rychlým tempem, zpomaluje se tempo růstu a současně se snižuje jejich chuť k jídlu. Kromě toho může růst zubů také zhoršovat chuť k jídlu. Miminko při každém stravování konzumovalo přibližně stejné množství, se stejnou energetickou hodnotou. Nyní, kromě tří hlavních jídel, rozlišujeme dvě malá jídla. I malá jídla musí být bohatá na živiny, aby se vyhovělo nutričním potřebám.

Nutriční požadavky dětí ve věku 1-3 let:
- energetické požadavky: 1100 až 1300 kcal,

- potřeba proteinu: 10-15 en%

- potřeba sacharidů: 50–55 en%,

- potřeba tuku: 35-30 en% (SFA: <10 en%, MUFA: 12-14 en%, PUFA 6-8 en%, n-6: 1 en%, n-3: 0,2 en%)

- Požadavky na tekutinu: 100 až 120 ml / kg,

- spotřeba vlákniny: 0,5 g / kg

V tomto věku se vyvíjí pozdější celoživotní stravovací návyky, proto je třeba dbát zvýšenou pozornost na stravu dítěte. Denní jídlo by mělo pokrývat energii a všechny nezbytné esenciální živiny potřebné pro růst, vývoj a pohyb.

Nervový systém je nejcitlivější na nedostatek železa ve věku 6 až 23 měsíců. Pokud vaše dítě nespotřebuje 5 dl mléka nebo mléčných výrobků denně, bude zásoba vápníku nedostatečná.

Mnoho dětí ve věku 1-3 let nemá dostatek ovoce a zeleniny obsahující vitamíny C a A. Jejich požadavky na tekutinu jsou vysoké, ale žízeň ještě není spolehlivě indikována!

Náš produkt z rybího oleje Eskimo Kids je výživový doplněk speciálně vyvinutý pro děti, který může být dětem podáván od
3 do 12 let!

Díky svému složení má příznivý účinek na funkci sítnice, mimo jiné na funkce mozkových a nervových buněk. Díky zdravému vývoji nervového systému se ustálí také chování. Přípravek má pozitivní efekt na hyperaktivitu , agresivitu a další poruchy chování.

Další informace>

STRAVOVÁNÍ DÍTĚTE VE VĚKU 4-14 LET

Aby děti rostly a vyvíjely se, potřebují dostatek energie a optimální příjem všech nezbytných živin (vysoce kvalitní bílkoviny, vitamíny, vápník, fosfor, draslík, zinek, železo atd.). Relativní nedostatek jediné základní živiny může bránit správnému růstu.

Nutriční požadavky jsou ovlivněny věkem, pohlavím, nutričním stavem, fyzickou aktivitou atd. dítěte.

Jejich potřeba tekutin je stále vysoká: 60-85 ml / kg. Na doplnění, je nejlepší jim dát vodu.

Pokud dítě konzumuje 1 láhev slazeného nápoje denně místo vody, riziko vzniku obezity je 1,6krát vyšší!

Po začátku školy se zvyšuje duševní námaha a samostatnost.

Výživa dospívajících je často mimo rodičovskou kontrolu. Často se stává, že mladiství dodržují různé módní diety a častěji navštěvují fast foody, a proto je jejich přísun živin neuspokojivý. Díky tomu jsou dospívající z hlediska výživy jednou z nejzranitelnějších částí populace.

V ideálním případě mluvíme o pěti jídlech denně, takže snídaně a večeře pokrývají 20% a 20% denního požadavku, 60% na oběd, a dvě svačiny.

Rozmanitost, rovnováha a střídmost jsou důležité!

Můžete si vybrat rybí olej Eskimo-3 Brainsharp pro své dospívající dítě! Doporučujeme studentům pro snadnější zapamatování a učení.

  • Pomáhá dodávat energii mozkovým buňkám v případě výrazného fyzického a duševního stresu nebo přetížení.
  • Z dlouhodobého hlediska snižuje únavu a vyčerpanost.
  • Kromě čistého a stabilního rybího oleje obsahuje přírodní vitamíny E a D.
  • Koenzym Q10 přispívá ke správnému zásobování mozkových buněk energií.
  • Zlepšuje koncentraci a paměťové funkce.

 

Nyní jsme vám přinesli recepty Smoothie užitečné pro všechny věkové kategorie.

Jsou rychlé a snadné. Skvělé řešení pro snídani nebo pro svačinu. Pokud nemáte čas chystat snídaně, je toto dobrá volba snídaně do auta.

Můžete se postarat o příjem tekutin a potravin současně. Je plná vitamínů, minerálů, což je vhodné pro děti, které jinak nerady jedí zeleninu a ovoce.

S přidáním ledu v letních dnech je to výborný osvěžující nápoj bohatý na vitamíny!

Navíc, pokud seženete designovou láhev, váš teenager si ji určitě vezme do školy s sebou!

Jejich příprava je velmi jednoduchá, stačí hodit ovoce / zeleninu do kalichu a smíchat je!

Pojďme se podívat.

  1. Smoothie jahoda-kiwi (bohatý na vitamín D)

 1,5 šálku odtučněného mléka

  1 šálek jahod

  2 loupané kiwi

  2 polévkové lžíce čerstvé sekané máty

  1 polévková lžíce nebo náhrada cukru (např. Erythritol, xylitol, med), pokud cítíte potřebu

  1 šálek kostek ledu, drcený

2. Meruňkové Smoothie (bohatý na vitamín A)

 3/4 šálku sójového mléka

  2 meruňky (může být i konzerva)

  2 polévkové lžíce pomerančové šťávy

  2 polévkové lžíce pražených pšeničných klíčků

  ½ lžíce výběru ořechů

  1 banán

 

3. Smoothie "Zelená opice" (bohatý na vitamín C)

 1 zmrazený banán

  ¼ šálek zmrazeného špenátu nebo 1 hrst čerstvého špenátu

  ½ čajové lžičky skořice

  1-2 šálky mandlového nebo kokosového mléka

 

4. Smoothie mango-kiwi-mrkev (bohatý na vitamín E)

½ šálky manga

  2 kusy kiwi

  1 střední mrkev (oloupaná a nakrájená na kousky)

  2 lžičky chia semen

  2 lžičky konopných semen

  2-3 kostky ledu nebo ½ šálku ledové vody / kokosové vody.

 

5. Smoothie grapefruit, mango, špenát (bohatý na vitamín B6)

 ½ čerstvé mango (neloupané)

  ½ grapefruitu (oloupané)

  ½ šálku čerstvého baby špenátu

  ½ malý banán

  5 listů čerstvé petrželky

  1 čajová lžička chia semen

  2-3 kostky ledu nebo ½ šálku ledové / kokosové vody

 

Zdroj: Imre Rodler: Új Tápanyagtáblázat (Nová tabulka výživy)

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení