10 věcí, kterým byste měli věnovat pozornost, aby vaše dovolená byla perfektní

1. Velké horko zatěžuje náš organismus

Dlouhodobé teplo může mít špatný vliv na děti a dospělé v aktivním věku na rozdíl od mylných představ, že teplo zatěžuje pouze starší lidi a lidi s chronickým onemocněním. Samozřejmě, že se nejdříve staráme o ty, jejichž organismus je méně odolný v důsledku jejich věku nebo zdraví. Je ovšem důležité abychom nezapomněli na sebe a svou ochranu.

Je doporučené se vyvarovat přímému pálicímu slunci, ale v době dovolené to často není tak snadné. Je také důležité věnovat pozornost neustálé hydrataci, aby se zabránilo nepříjemným příznakům dehydratace: sucho v ústech, bolest hlavy, mdloby, slabost, ospalost atd. Aby bylo možné lépe se vypořádat s příznaky způsobenými teplem, je vhodné začít posilovat odolnost vašeho těla ještě před letními vedry.

 

2. Na dovolené u vody je třeba si dát pozor na vodní infekce

Není pravidlem, že pokaždé když půjdete k vodě dostanete nějakou infekci. Skutečností však je, že v bazénech a v přírodních vodách jsou bakterie, viry a houby, které mohou způsobit nepříjemné dny a může trvat měsíce, než se jich člověk zbaví. Vzhledem k tomu, že je na koupalištích a plážích v létě spousta lidí, zvyšuje se také počet patogenů. Mezi nejběžnější infekce přenášené vodou patří kožní plíseň, zánět spojivek, vnější sluchový zánět a mykóza, navíc při plavání můžeme také chytit virové infekce.

 

Naštěstí ještě před dovolenou můžeme udělat hodně, aby naše tělo bylo odolnější vůči infekcím. Omega-3 mastná kyselina nalezená v rybím oleji má příznivý vliv na normální fungování imunitního systému a má blahodárný účinek na kůži, proto je vhodné začít užívat produkty omega-3 ještě před létem.

Samozřejmě můžeme také snížit riziko infekcí na pláži. Prvním pravidlem je nedostat se do vody se zraněním. Rány jsou „mezerou“ kterou se infekce může dostat do těla. Z podobných důvodů je důležité, aby se voda nedostala do úst, nebo abychom si umyli nohy před vstupem do bazénu, čímž zabráníme vniknutí nečistot do vody a samozřejmě také dezinfekce nohou. Když vycházíme z vody nikdy nevynechejme sprchu. Doporučuje se vstup do sprchy v pantoflích, protože i zde jsou přítomny bakterie a houby.

 

3. Během dovolené nevěnujeme pozornost správné výživě, což zatěžuje naše tělo

Mnoho lidí si myslí, že na pár kopečcích zmrzliny, koktejlů, piva nebo hamburgeru nezáleží, vždyť během dovolené si to člověk může dovolit. Mimo to v létě navíc konzumujeme více sladkých a alkoholických nápojů a nepijeme dostatek vody. Stejně tak místo zdravých potravin máme sklon jíst potraviny s vysokým obsahem cukru, tuku a těžká jídla. I v létě je ale dobré se trošku hlídat. Hladina špatného cholesterolu může být zvýšena v důsledku nevhodných jídel, což může vést z dlouhodobého hlediska k vazokonstrikci, ateroskleróze a zánětům.

 

Za účelem udržení rovnováhy hladiny cholesterolu je vhodné zvýšit podíl potravin bohatých na omega-3 mastné kyseliny v naší stravě ještě před létem. Zkusme jíst zdravé potraviny. Pokud si vybereme čerstvý salát k těžkému, mastnému jídlu, náš organismus nebude tolik zatížen jídlem. V létě začíná sezóna zeleniny a ovoce, takže je můžeme zařadit do jídelníčku častěji. Pokud máme pocit, že naše tělo potřebuje trochu odpočinku, můžeme obnovit rovnováhu detoxikačními dny po kterých se budeme fit a mít více energie!
 

4. Cestování nedělá dobře každému. Při cestování autem, autobusem, lodí nebo letadlem se mohou objevit příznaky nemoci z cestování

 

 

Většina z nás se už jistě setkala s příznaky nemoci z cestování - medicínsky kinetóza. Kinetóza je nejběžnější u dětí, ale není neobvyklá ani u dospělých. Ti pak pociťují nepříjemné příznaky jako jsou závratě, nevolnost, zvracení. Těmto malým nepříjemnostem jde před jízdou snadno zabránit, avšak je obtížné je zmírnit.

 

Nejdůležitější věc je nekonzumovat těžké potraviny nebo alkoholické nápoje před cestou. Pokud používáte zařízení veřejné dopravy, je dobré sedět u okna, nejlépe ve směru jízdy. Navíc můžeme tělu pomoct doplněním zvýšeného množství některých vitamínů.

 Při nemoci z cestování je obvyklý pocit úzkosti, kterému je možné přirozeně předcházet. Kromě tobolek hořčíku a vitaminu B6 může být vhodným pomocníkem doplněk stravy s omega-3 mastnými kyselinami a také doplnění vitaminu C a zinku.

 

(Pokud se příznaky nezlepší do 24 hodin, anebo jsou doprovázeny horečkou, silnou bolesti hlavy nebo těžkou bolestí břicha, měli byste se určitě poradit s lékařem!)
 

5. Pitná voda není v mnoha zemích kvalitní, což může způsobit žaludeční problémy

 

Je dobré věnovat pozornost kvalitě pitné vody nejenom při cestování do exotických zemí.

 

Spousta z nejoblíbenějších tropických destinací turistů se nachází v rozvojových zemích, kde se mohou turisti potkat s hygienickými podmínkami, které jsou daleko od evropských norem. Ve většině rozvojových zemí není vodní systém řádně dezinfikován, a proto se do něj mohou dostat lokální patogeny, které jsou pro naše tělo neznámé a nebezpečné. Pokud jste jako cíl zvolili tropickou zemi, doporučujeme abyste se před odjezdem informovali, zda je doporučeno pít vodu z vodovodu. Pokud ne, použijte na vaření a mytí zubů minerální vodu.

Egypt, Keňa, Thajsko, Indonésie, Argentina, Brazílie, Mexiko a Kuba patří mezi země, kde je lepší vyhnout se vodě z vodovodu. Nezapomeňte, že nikdy nemůžeme spotřebu vody zcela obejít. Kontaminovaná voda není jen v kohoutku, ale také v kostkách ledu, drincích a potravinách. Proto je důležité, aby se naše tělo naučilo účinně bojovat s infekcemi.

Pokud se nám podaří posílit náš imunitní systém před cestou, naše tělo bude odolnější. Proto konzumujte potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny a podpořte vaše tělo s přírodními antibakteriálními a antivirovými produkty.

6. Jiná jídla a nápoje cizích krajin mohou zatěžovat náš organismus

 

Kromě pitné vody, občerstvení a nápojů může také typická místní kuchyně zatěžovat naše tělo, a dokonce způsobit nemoci.

Nejčastějším důvodem jsou ryby a mořské plody, které nejsou dostatečně uvařené/pečené, syrové ovoce a zelenina. Kromě žaludečních problémů existuje i větší riziko, jako je tyfus a virus hepatitidy A, které se mohou dostat do těla kontaminovanými potravinami. Proto je důležité během vaší dovolené jíst na důvěryhodných místech a vybrat si dobře propečená jídla. Proto abychom se vážným nemocím vyhnuli, je důležité se před dovolenou nechat očkovat.

I v případě očkování a prevence však můžeme něco chytit nebo mít zažívací problémy. Aby se příznaky zmírnily, doporučuje se během dovolené konzumovat přirozené antibakteriální antivirové přípravky a probiotika ve zvýšené dávce.

 

7. Pokud jíme neumyté ovoce a zeleninu dostane se do našeho těla mnoho bakterií  

 

Z důvodů uvedeného v předchozím bodě se nedoporučuje konzumovat nemyté ovoce a zeleninu, což platí hlavně pro tropické země. Nejen v tropických zemích byste si však měli dávat pozor abyste jedli pouze umyté ovoce a zeleninu. Tím se můžete snadno zachránit před průjmem a žaludečními křečemi.

Nejznámější formou infekce je salmonela. Bakterie, která ji způsobuje se nejrychleji šíří v letním vedru. Vyskytuje se také v mléce, vaječných pokrmech a ovoci (např. meloun).

Velký vliv na infekce má také stav našeho imunitního systému; oslabený imunitní systém je mnohem náchylnější k infekcím. Pokud jsou přirozené obranné mechanismy našeho těla stabilní, je méně pravděpodobné, že dostaneme infekci z potravin. Prvním a nejdůležitějším krokem tedy je posílení našeho imunitního systému. Přírodní zesilovače imunitního systému, v kombinaci s bakteriálními a antivirovými přípravky mohou vytvořit skutečný štít proti patogenům.

 

8. Během dovolené jsou častější hmyzí kousnutí a odřeniny, které se mohou infikovat

 

Během dovolené - a obecně v létě - dochází mnohem více k povrchovým kožním zraněním a dalším drobných poraněním z mnoha příčin. Na jedné straně trávíme mnohem více času venku, kde si můžeme lehce poškrábat kůži a na druhé straně se kvůli velkému teplu naše soustředěnost zhoršuje, takže jsme méně opatrní. To že nejsme bdělí také přispívá k mnoha malým škrábancům, zejména během naší dovolené, kdy klademe méně pozornosti na naše zdraví. Dále malé ranky způsobuje hmyz, zejména komáři, kteří se nevyskytují je u břehů vody, ale kdekoliv.

 

 Kromě toho, že komáři jsou nepříjemní, jejich štípnutí svědí, bolí, pálí a navíc se stávají bránou pro infekce do našeho těla. Jako preventivní opatření je dobré nabít se vysoce kvalitními minerály a vitamíny. Dobrou volbou může být konzumace omega-3 mastných kyselin spolu s probiotiky. Omega-3 mastné kyseliny nacházející se v přípravcích rybího oleje také hrají v těle protizánětlivou roli, čímž ho posilují a zabraňují tvorbě toxinů, čímž nepřímo ovlivňují stav naší kůže.

Pokud je vaše pokožka již poškozená, je důležité dezinfikovat postiženou oblast správně. Za prvé, musíme ránu umýt čistou vodou, aby zmizela většina nečistot. Pokud rána krvácí, jemně přitlačte obvaz, dokud se krvácení nezastaví. Povrch by měl být důkladně vyčištěn dezinfekčním prostředkem. Pokud nemáme doma dezinfekční lék, můžeme ránu očistit domácími postupy. Od medu po česnek lze použít mnoho přírodních roztoků.

 

9. Opalování, výlety a ležení na pláží zvyšují pravděpodobnost spálení sluncem, což může zmařit zbytek dovolené

 

Spálit se první den na dovolené je to nehorší, co se nám může stát. Každý, kdo už se někdy spálil ví, jak nepříjemné to je. Jemná, citlivá kůže ztěžuje každodenní činnosti. V tomto případě je dokonce i nošení šatů nepříjemný pocit a vyjít na slunce v té době je hrozne bolestivé.

 

Musíme myslet dopředu a chránit se před sluncem. Je důležité, abychom během nejteplejších hodin, kdekoliv je to možné, našli chladné, stinné místo. Vždy když vyjdeme ven používáme opalovací olej nebo krém. Vždy si vyberte přípravek na ochranu proti slunečnímu záření podle typu a barvy pleti, protože formulace s nižším faktorem neposkytnou očekávaný efekt. Potřebujeme také podporovat naši organismus zevnitř. Zvýšením podílu potravin bohatých na omega-3 mastné kyseliny v naší stravě, posílíme naše tělo a pokožku. Pokud nemáte rádi ryby nebo nemůžete konzumovat dostatek ryb, doporučujeme je nahradit olejem nebo tobolkami.

Pokud jste nebyli dost opatrní a spálili jste, můžete ještě udělat hodně pro zkrácení doby regenerace pokožky. Nejúčinnější jsou krémy a spreje speciálně určené k léčbě spálení sluncem, ale můžete také použít řadu domácích všeléků k léčbě spálené kůže.

Například, rajče vytáhne zánět, okurka dobře hydratuje, takže pokud si smícháte tuto zeleninu a nanesete jako masku, může pomoct v léčbě. Brambory jsou také ve většině domácností a kvůli jejich protizánětlivým a analgetickým účinkům jsou často používány k léčbě popálenin. Jednoduše je nastrouhejte a naneste na spálenou část po dobu 15-20 minut. Česnek je díky protizánětlivým flavonoidům a antibakteriálním látkám obsaženým v alicinu také velmi důležitý pro spálenou pokožku. Samozřejmě se můžete o svou pleť také starat mnoha dalšími metodami. Například aloe vera a heřmánek jsou protizánětlivé, ocet a kyselá smetana mají hojící účinek.

 

10. Kvůli klimatizace v autě nebo na pokoji je nachlazení  běžné i při vysokých teplotách

 

Ve velkém vedru je příjemné trochu chladu pro každého, takže často zapneme klimatizaci jak v autě, tak v bytě. Stojí za to dodržet některá pravidla, abychom neonemocněli.

 

První věc, o kterou se musíme starat, je pravidelné čištění klimatizace. Tak se můžeme vyhnout šíření infekcí. Je také důležité používat ji pouze při teplotě o několik stupňů nižší, než je venkovní teplota, protože pokud je velký rozdíl mezi venkovní a vnitřní teplotou, snadno se nachladíme. Kromě nachlazení může být zánět ledvin, pneumonie nebo zánět spojivek důsledkem nesprávného použití klimatizace.

Zánět močových cest způsobený klimatizaci znepříjemní život mnoha žen v létě. Lékaři obvykle předepisují antibiotika k léčbě močového měchýře. Nicméně přírodní terapie je většinou účinnější, a dokonce i výzkum ukazuje, že léčba antibiotiky má tendenci podporovat recidivující dutinu močového měchýře, protože obvykle ničí funkci bakteriální pochvy, která kryje a chrání vnější část močové trubice.

Léčivé byliny (např. medvědí list), dietní změny (alkalizující strava), mohou účinně eliminovat příznaky vyrážky. Doporučuje se také konzumovat přírodní, virové a bakteriální přípravky. Česnek je jednou z nejlepších možností díky obsahu alicinu, který účinně bojuje s bakteriemi.

 Doufáme, že jsme vám pomohli pochopit, na co je třeba před dovolenou a během ní pamatovat. Pokud se budete řídit těmito deseti pokyny a začnete posilovat imunitní systém svůj i své rodiny ještě před odjezdem, zaručeně si užijete skvělou dovolenou!

Naše produkty na podporu imunity a zdraví naleznete na Pilulka.cz!

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení